Wednesday, June 25, 2014

Lari

Assalamualaikum :)
how's ur day today?

hari ni aku terpanggil untuk meluahkan sesuatu
sesuatu yang telah aku pendam buat kesekian lamanya
kita serius k hari ni
no more joke
sejak 29 APRIL yang lalu
ya aku akui , aku LARI
aku hilangkan diri daripada kauorang
daripada kauorang yang aku kenal sejak MEI 2013
aku akui , sejak hampir sebulan lebih ni
terfikir juga kauorang ber4
apa khabar kalian di negeri masing-masing?
sering juga ingin buka wasep group
tapi apakan daya , aku tak reti mencelah
bagi kauorang aku kan pendiam
aku kan tiada perasaan
maaf , kalau aku kasar
tapi aku cuma tidak mahu menganggu kauorang
aku tahu kehadiran aku di side korang menganggu
tapi apakan daya , aku pun taknak
aku pun taknak tidur hanya beralaskan tilam
aku pun taknak tidur kauorang lalu lalang
aku pun taknak tidur bila orang lalu langkah langkah
bukannya aku sengaja pindah ke side kauorang
dan tak reti pindah pergi side sendiri
kau orang pun tahu apa sebabnya aku pindah ke side kauorang kan?
aku tak mintak pun semua ini berlaku.
aku tak mintak pun pindah side kauorang saja saja
semua ada sebab
semua atas arahan daripada doktor untuk kesihatan aku juga
kauorang tahu kan ?
tapi jujur kadang-kadang aku rasa aku bukan ahli rumah sama macam kauorang
aku tak mintak pun kau orang jaga aku sewaktu aku berada jauh
cuma aku ingin rasa macam mana duduk dengan ahli rumah
aku tak pernah rasa pun macam mana
mula-mula aku abaikan je
lama-lama aku rasa betul
lagi-lagi time dekat-dekat nak final
apakan lagi time study week
kauorang nak tahu kenapa aku sering main ke bilik jiran?
sebab aku suka tengok ukhuwah mereka berlima
tetapi sendiri?
hanya berkelompok
kauorang bertiga , yang lagi tiga membawa haluan sendiri
bukan aku taknak dgn yang lagi dua orang tu
cuma aku rasa macam urghhhh
aku suka pergi sebelah sebab mereka tak macam kauorang
mereka , sukar untuk aku gambarkan mereka macam mana
sebab mereka amat memahami aku
aku tak mintak pun mereka sayang aku
aku tak mintak pun perhatian daripada mereka
aku tak pergi jumpa mereka untuk mengadu tentang kauorang
TIDAK sama sekali
aku bukan kesana seperti yang kalian fikirkan

aku kesana untuk mencari ketenangan
aku kesana untuk bertanya kepada amylia
aku kesana untuk belajar besama siti
aku kesana untuk bergelak ketawa bersama syira
aku juga kesana untuk bergosip bersama nur

aku bukan kesana untuk menagih simpati
aku juga bukan kesana untuk menagih kasih sayang
tapi itu yang aku dapat
walhal mereka berlima nak membeli makanan mereka cari aku juga
bukan tak boleh turun pergi kafe sendiri tetapi sebab mereka berlima ni
semangat bersaudara
aku suka tengok mereka
kemana2 berlima , tak berkelompok mcm kat ahli rumah
kadang2 aku duduk kat diorang rasa macam menyemak
sedangkan aku bukan ahli diorang
jujur aku cakap ,
mereka ibarat kakak dan adik aku sewaktu aku merantau
mereka banyak membantu aku tentang pelajaran
mereka banyak memberi semangat dekat aku
mereka banyak mendengar suka duka aku
mereka banyak menggembirakan aku
bahagianya bersama mereka
kalau ditanyakan mana lagi aku sayang antara mereka dan ahli rumah sendiri?
dan aku akan jawab mereka
bukan aku tak reti hargai ahli sendiri
tetapi aku penat , lelah melayan karenah mereka
ya , semua orang ada perangai masing-masing
jujur juga aku akui sem1 semuanya okay
bila masing-masing dah nak tunjuk kepala sendiri haaa
yaaa aku diam
aku diam tak bermakna aku takde perasaan
aku akur juga tak bermakna aku lemah
aku patuh tak bermakna aku takut
cuma aku tak nak bergaduh
10 bulan je kauorang kita bersama
tapi apakan daya , 10 bulan dengan kau orang aku rasa lama
tapi sem2 aku dengan mereka aku rasa sekejap
tup tup dah final sem2
aku rindu diorang
kauorang? tipulah aku tak rindu kauorang
aku nampak nurul tweet pasal aku
aku nampak al mention aku kat group wasep
lagi dua , tak endahkan aku gamaknya
kenapa aku kian lenyap kat laman sosial?
aku malas nak muncul depan kauorang
jujur kalau boleh nak deact semua
sebab semuanya ada kauorang
kecuali dekat sini

kenapa aku lari?
sebab aku taknak menganggu kauorang lagi
sebab itu yang kauorang rasa waktu aku pindah side kauorang
aku taktahu kenapa tapi ini yang aku rasa
kadang2 aku fikir , patut ke aku fikir semua ni
patut ke aku buat semua ni
tapi aku tak kuat
aku tak boleh nak lalui semua ni lagi

baru2 ni kauorang muncul di burung biru
tetapi aku acah-acah biasa
aku rasa mcm nk deact jugak burung biru
sekarang aku rasa nk deact semua
semuanyaaa
bukan nak lari drpd kauorg tapi terkadang aku rasa mcm
hmm sukar digambarkan
ya betul yang lepas biarlah lepas tapi
aku rasa selama ni banyak aku menghabis kan masa dekat benda2 tu
sem2 aku pun jujur aku banyak menghabiskan masa dengan benda2 mcm ni
aku tanak dah benda2 mcm ni ganggu pembelajaran
aku taknak dah menyesal
tiada lagi erti penyesalan yang aku inginkan
kalian doakan aku september ni dapat masuk U ye (:
insyaALLAH AMIN AMIN YA RABB

terkadang aku rasa nonsense type benda2 mcm ni
tapi terasa jugak nak type hee :3
maaf atas segala silap dan salah
terima kasih atas segalanya
harap halalkan segala yang diberi
doakan kejayaan dunia dan akhirat
insyaALLAH

maaf kalau aku lari seketika
insyaALLAH lepas semuanya baik
akan ku muncul semula
kmpians maaf aku tak muncul dlm group
insyaALLAH takda aral melintang aku install balik k
terharu aku kauorang cari aku :')
" syasyaaa : group senyap je kau takde nak riuhkan " kau kwajaaa aku pendiam k hahahaha
" mun : nik ina , abang ipan dgn akak siti cari " wahai wan munira kirim salam mereka
 ipan : kau takyah nak poke poke lagi lah jat , pang kangg rindu cakap
dayah : ni pun kaki poke , windu ke aku ke guane ni cik ganu?
pida : haha kau ni saje naik noty aku padahal suruh aku tego . boooooo exo
pka : thanks gemukss mesej akuu . hahah lol kemain susah lg nk tgk ko online ehmm org bekerjaya lah katakan
dan yang lain2 terima kasihhhh semuaaa maaf whatsapp bermasalah dan malas untuk install lain
data pun takde malas aku nk topup , sorry elaun dah xmasuk HAHAHA
25 june dah kan kauorg , genap setahun dah kite berkawan :')
i miss u all :* rinduuu nyaaaa
rinduuu rinduu nak b/fast sama2 kat kafe pagi2 bila takde kelas
rinduuu tempat persinggahan kita
rinduuu study kat library
rinduuu nak dgr syasya pggl aku nenek tua
rindu nak dgr mun panggil nik
rindu nak dgr jat panggil manzilina
rindu pka muncul malam2
rindu pda bila dia marah nani hehe :3
rindu atengg kaki IT
rinduuu cikgu zuber yang selalu ada utk anak murid
 rindu ckgu rosini yang selalu bg semangat
rindu rinduuuuu ckgu math yg caring kesihatan
rindu tc bi see u when i see u
rinduu ckgu akaun panggil norazlina haha
rinduu ckgu koko dgn ujian golf dia
rindu rinduuuu semuanyaalaaaah
2bulan lagi
2 bulan lagi nak menikmati cuti
2 bulan lagi nak tenung muka family lama2
auwmmm alhamdulillah tahun ni puasa kat rumah
raya pun tak kelam kabut nak balik
alhamdulillah (:
semoga dipanjangkan umur ^^
apa lagi ?
hehe dah berapa hari tergendala dlm draft ni

lagi?
hmm raya ni , takde nenek
belah ibu mahupun belah ayah
tinggal atuk sorg je belah ayah
atuk pun tak kuat dah
20.6.2014 wan pergi
semoga ditempatkan bersama2 orang beriman
AL-FATIHAH
doakan ye kalian

cukuplah sampai sini
assalamualaikum (:
doakan yg terbaik buat aku

No comments:

Post a Comment