Sunday, August 7, 2011

ilmu yang sangat berguna

assalamualaikum hye !
ohh yea
sejak2 akhir nie saya mendapat byk word2
yg ddapati drpd salah satu group di facebook
banyak bende yg mengajar kita dlm group tuh
and thanx to admin group tuh lhaaa

beberapa bende yg nk dkongsikan dr group tu :

1) Saya x bangga kalo pasangan saya ada Master @ PhD pun..
Saya x bangga kalo pasangan saya belajar di luar negara pun..
Saya x bangga kalo pasangan saya bergaji besar pun...
Saya x bangga kalo pasangan saya cantik @ hensem sgt pun...
tapi,saya akan BANGGA jika dia ADA AGAMA dan dia AMALKANNYA..^_^





2) Ali : Awak puasa?
Minah : Yelah..
Ali : Kenapa awak puasa?
Minah : Bodohnya awak..kan ALLAH suruh puasa, saya puasa la..
Ali : Kenapa tak tutup aurat?
Minah : Eh, suka hati sayala..hak masing2..
Ali : Owh..tp kan ALLAH yg suruh kita tutup aurat

''Janganlah menjadi hamba kpd PUASA semata-mata, tetapi jadilah hamba kepada ALLAH SWT. Semoga kita terpilih mnjadi slh seorg hamba yg mendapat hidayah di bulan tarbiah yg 
penuh berkat & rahmat. InsyaAllah"


3)SEBELUM COUPLE :

Message ringkas al-kisah pasangan bercouple..

L: ye! abg dh lme tnggu saat nie!
P: abg nk tngglkn syg ke?
L: mestilah x? tolong jgn fkir mcm 2. xmngkin trjadi!!
P: abg cntakn sygkan?
L: ye,tiap hari.
P: abg prnh tipu syg x?
L: X! nape syg sllu tnye cm2?
P: abg akn selalu kluar dengan syg tk?
L: stiap kali ada pluang abg tk kan lepaskn.
P: abg akn pkul syg?
L: giler ke?abg bkn llaki cm2!
P: bleh ke syg prcyekn abg?
L: yaa!
P: syg!

SELEPAS COUPLE:
baca dari bawah hingga atas.





yang seterusnye nie agak LAWAK ;)

‎"Cinta..ibarat kentut... "
makin dipendam makin gelisah...
bila di lepaskan.......
ahhhhhhh lega rasanya.......


tuhh saje 
sekian wassalam :)

No comments:

Post a Comment